Toril Wiki
Advertisement

Kontradmirał Diego Spinoza to jedna ze znaczniejszych postaci we współczesnym Zazesspur. Głowa poważnego, starego rodu, kontradmirał i dowódca Floty Północ, dowódca okrętu El Gran Griffon. Uważany za lojalnego stronnika Zarandy. Jednocześnie pyszny, gwałtowny, zasadniczy buntownik, który wszystko musi robić po swojemu.

Zajęcie

Oficer floty. Dowodzi niewielką Flotą Północ, której głównym zadaniem jest strzeżenie północnych granic morskich i ściganie piratów. Obecnie flota prowadzi działania na dalekiej północy, współpracując z flotami Waterdeep w walce z piratami. 

Wygląd

Kontradmirał jest średniego wzrostu, ale niedźwiedziej budowy. Ma czarną, przetykaną siwizną brodę i groźne, stanowcze wejrzenie. Nosi bardzo dobrej jakości półpancerz, który widział już wiele bitew. Jego głowę często zdobi kapelusz z czarnym piórem.

Charakter

Stary żołnierz z bogatego, możnego rodu. Nawykły do wydawania rozkazów, stanowczy, autorytarny. Przyzwyczajony do surowego, morskiego życia nie lubi tracić czasu i szybko podejmuje decyzje. 

Związki

Ród Spinoza

Marynarka wojenna królestwa

Flota Północ

Pogłoski

- Ruathymczycy mówią na niego Gráhærð Úlfur

- Siwowłosy Wilk

- Jest skonfliktowany z admirałem Ruggią 

- Jest skonfliktowany z większością admiralicji

- Niedawno zginął jego syn, Ruiz Spinoza

Historia

Większość swojego życia Diego Spinoza spędził na morzu. Trafił do Floty jeszcze przed rozpoczęciem wojny domowej. W trakcie wojny objął dowództwo nad pościgowym brygiem i niewielką flotą slupów. Kilkukrotnie wykazywał się męstwem, ale i bezwzględnością w walce z wrogami Korony. Szybko opowiedział się po stronie Zarandy, choć są tacy, którzy mówią, że nie dość szybko. 

Po zakończeniu wojny objął dowództwo nad Flotą Północ i ruszył chronić Morze Mieczy przed piratami. 

Niektórzy mówią, że to z powodu konfliktu z Ruggią, inni, że nie dość wcześnie opowiedział się po stronie nowej królowej, inni, że nie znosi swojej żony, a kolejni znów - że po prostu chce ścigać piratów.

Powiązane strony

Autor: Zet ; Korekta: Livku ; Dostosowanie: Livku

Advertisement