Toril Wiki
Advertisement

FAQ

FAQ (ang. Frequently Asked Questions) – zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie użytkownikowi serwisu pomocy. To tutaj się dowiesz, gdzie i w jaki sposób efektywnie szukać informacji fabularnych o grze.

1. Jak poruszać się po Torilopedii?

Przede wszystkim określ co Cię interesuje, skorzystaj z kategorii na głównej stronie, one pomogą Ci znaleźć to, czego szukasz.

2. Czym są "Popularne Kategorie"?

To najczęściej odwiedzane podstrony na wiki.

3. Czy mogę śledzić najnowsze zmiany na wiki?

Tak. Na samym dole znajduje się rubryka pt. "Ostatnie zmiany", zapisywane są tam ostatnie aktualizacje.

4. Nie mogę znaleźć informacji na temat, który mnie interesuje, co mam zrobić?

Być może informacji tych nie ma jeszcze na wiki, więc należy poszukać ich w podręcznikach do Dungeon&Dragons edycji 3.0 i 3.5.

5. Skąd te podręczniki mam wziąć?

Znajdziesz je po polsku, pod linkiem - https://tiny.pl/gblvv 

6. W dalszym ciągu mam problem ze znalezieniem istotnych informacji. Co jeszcze mogę zrobić?

Jest kilka opcji. Możesz zgłosić się na oficjalnym forum gry z pytaniem. Link - http://forum.toril.pl/ Jednak polecam korzystać z discorda, gdyż tam aktualnie najszybciej możesz dostać odpowiedź.

7. Czym jest discord?

Discord to program do komunikowania się, istnieje kanał dla Naszej społeczności Toril - https://discord.gg/nb7cZaB 

8. Jak mogę dołaczyć do społeczności discordowej?

Wystarczy, że klikniesz link, dołącz, zapoznasz się z regulaminem i wpiszesz się w odpowiedni kanał.

9. Niestety wciąż nie uzyskałem/łam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...

Ostatnią deską ratunku jest skierowanie pytania do osób funkcyjnych - lub Potwórców, czyli samych twórców gry.

10. Jak być na bieżąco z nowościami, które wprowadzane są na Torilu?

Polecam śledzić Devbloga, czyli bloga, gdzie zamieszczane są przez Potwórców nowinki odnośnie gry. Link - http://devblog.toril.pl/

11. Czy gdzieś jeszcze można śledzić życie społeczności gry?

Tak. Na grupie fb - https://web.facebook.com/groups/torilrpg/  i fanpagu facebook Toril - https://web.facebook.com/torilrpg

12. Jak zacząć pisać artykuły do wiki?

Na sam początek polecam zaznajomić się z "Przewodnikiem", który znajduje się na "Stronie Głównej". Tam jest wszystko dokładnie opisane.

13. Skoro informacje na temat gry czerpiecie z podręczników, to do czego potrzebna jest wiki?

Informacje z podręczników są przetwarzane w taki sposób, aby służyły graczom, żeby Ci mogli znaleźć informacje, które ich interesują, w sposób szybki i bezproblemowy. Bez tracenia czasu na szukanie informacji w podręcznikach. Jednak uzupełnienie wiki jest procesem bardzo czasochłonnym i ciągłym, świat jest obszerny, a w związku z życiem krainy, pojawiają się wciąż nowe wpisy.

14. Czy wiedza z podręćzników ostatecznie kształtuje świat gry tutaj, na Torilu?

Oczywiście, że nie. Kształt gry nadają przede wszystkim sami gracze. Ich wyobraźnia, decyzje podjęte w grze, wszystko osadzone w pewnych ramach fabularnych.

15. Skąd mam wiedzieć, czy mogę dane działanie wykonać w grze? Czy jest dozwolone to i owo, czy mogę posiadać daną lokację/przedmiot/zwierzę?

Liczymy przede wszystkim na rozsądek graczy, ich umiejętność logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Gra jest otwarta na nowe pomysły, nowe rozwiązania i ma za zadanie wspierać graczy z wyobraźnią. Jeśli ma się jakieś wątpliwości należy kierować je do osób funkcyjnych lub bezpośrednio do Potwórców.