Toril Wiki
Advertisement

Tabaxi, zwani także kotoludźmi to rasa humanoidów o silnych kocich cechach wyglądu i charakteru. Kotoludzie to nomadzi wędrujący po trawiastych równinach, żyjący w plemionach rozdzielonych przez różnice mentalne i zewnętrznego wyglądu. Plemiona kotoludzi mogą być przyjazne lub od samego początku wrogie; spotkania z kotoludźmi zależą bardziej od nastroju kotowatych i okoliczności w których doszło do spotkania niż zasad plemienia lub specyficznego toku myślenia. Szybcy zarówno w ruchu jak i myślach, polegają na energicznym działaniu by wykonać każde zadanie, co sprawia, że większość ras wydaje się przy nich powolna i ociężała.

Kotoludzie występują głównie w rejonach umiarkowanych oraz tropikalnych, np Chult czy Maztica. Nie znoszą zimy oraz miejsc gdzie nawet w letnim sezonie, temperatura nie przekracza kilku stopni powyżej zera. Podróżujące plemiona rzadko zbliżają się do wielkich miast innych ras, ale czasem rozbijają obóz przy niewielkich wsiach lub miasteczkach. Przemierzają wielkie dystanse i nie przywiązują się zbytnio do miejsc w których rozbijają obóz.

Żyją tyle co przeciętny człowiek, a ich językiem jest tabaxi.

Wygląd:

Kotoludzie przypominają skrzyżowanie dzikich drapieżnych kotów oraz ludzi. Mają umięśnione, ale smukłe ciało porośnięte krótkim futrem, ich wzrost waha się między 145 a 190 cm, ważą zwykle do 60 kilogramów. Ich głowa przypomina głowę jednego z wielkich kotów, która w zależności od gatunku może się wiązać z bujną grzywą. oczy i uszy mają typowo kocie, natomiast reszta twarzy bywa bardziej ludzka, lub przypomina koci pysk, zależnie od osobnika.  Ich dłonie są zakończone twardymi paznokciami, nie są to jednak szpony ich dzikich kuzynów, w związku z tym kotoludzie w walce wręcz używają pięści tak jak inne rasy. Posiadają ogony które pozwalają im w lepszym utrzymaniu równowagi.

Cechy szczególne:

  • wygląd dzikiego kota
  • różnorodne umaszczenie, ciało porośnięte futrem
  • długie ogony
  • smukłe, gibkie sylwetki

Ciekawostki:

  • Kotoludzie są z natury ciekawscy zupełnie jak koty, chętnie też zbierają różne drobiazgi, zwłaszcza błyszczące. Z tego powodu wielu z nich potrafi kraść lub zostaje łotrzykami, jeśli zdecydują się osiedlić wśród cywilizowanych społeczeństw w miastach.
  • Najznamienitsi łowcy i jednocześnie druidzi wśród danego plemienia noszą nazwę “Duchów”.
  • Wielu kotoludzi używa talizmanów i totemów które wplatają w swoje włosy lub futro  dla szczęścia w walce, sukcesu w polowaniu, dobrego szczęścia i podobnych starań.
  • Jest niemal niemożliwe, by złapać tabaxi w pułapkę.

O czym pamiętać przy odgrywaniu:

Kotoludzie z natury są jak koty - kapryśni i zmienni. Raz mogą być nastawieni przyjaźnie, by wkrótce przejść do wrogości lub znudzenia. Plemiona trzymają się z dala od osad i miast, preferując własne towarzystwo i otwarte, naturalne przestrzenie lub dżungle, źle tolerują też chłodny klimat. Istotne są dla nich więzy klanowe, a kotoludzie żyjący w miastach czują pewną tęsknotę za swoimi ziomkami.

Są doskonałymi łowcami i zbieraczami, w naturalnym środowisku poruszają się niemal tak zręcznie jak prawdziwe koty. Czują zresztą specyficzną więź z innymi kotowatymi, traktując je z szacunkiem i nie trzymając ich jako zwierząt domowych.

Z wyglądu podobni do kotów, przez inne rasy traktowani są z ostrożnością, są bowiem tajemniczy, zamknięci w sobie i stosunkowo mało znani. Często wzbudzają sensację i ciekawskie spojrzenia tam, gdzie się pokażą.

Bonusy rasowe:

Widzenie w ciemności, ponadprzeciętnie czuły węch, ponadprzeciętna zręczność, kamuflaż w naturalnym środowisku, umiejętność czaropodobna Rozmowa ze zwierzętami

Aspekt rasowy tabaxi:

Jako tabaxi postać ma ponadprzeciętnie czuły węch, widzi też dobrze w ciemności na odległość do 18 metrów, chociaż w skali szarości. Jest ponadprzeciętnie zręczna, a w swoim naturalnym środowisku umie dobrze się kamuflować.

Umiejętność czaropodobna rasowa:

Rozmowa ze zwierzętami

Tabaxi raz dziennie może werbalnie porozumieć się z jednym wybranym zwierzęciem - zwykłym lub magicznym. Umiejętność nie zmienia w żaden sposób nastawienia takiego stworzenia, lecz pozwala mu porozumieć się z tabaxi. Czas działania umiejętności wynosi 10 minut, po czym jej moc przemija.

Advertisement