Toril Wiki
Advertisement

Zasady obowiązujące tę klasę:

  • Użytkownik magii wtajemniczeń.
  • Może wytwarzać magiczne przedmioty. Poziom zaklęcia w przedmiocie nie może przewyższać poziomu klasy.
  • Może wytwarzać przeróżne mechanizmy, np. kuszę automatyczną. Nie potrzebuje do tego dodatkowego aspektu.
  • Nie może uczyć się zaklęć powyżej 5. Poziomu magii wtajemniczeń.

Jak wynalazca rzuca zaklęcia

Wynalazca zawsze posiada magiczny fokus i zawsze jest to jakieś jego narzędzie. Kiedy wynalazca rzuca zaklęcie to poza obowiązkową inkantacją jego gesty zastępuje forma “budowania” zaklęcia. Wynalazca wygląda jakby budował/wykuwał/rzeźbił zaklęcie, za pomocą swojego magicznego fokusu.

Jeśli wynalazca straci swój magiczny fokus, może poświęcić godzinę na uczynienie dowolnego narzędzia jego nowym fokusem.

Jak wynalazca utrwala zaklęcia

Wynalazca utrwala czary w równie wyjątkowy sposób co je rzuca - tworząc. Kiedy zaklinacz medytuje, a czarodziej czyta swoją księgę to wynalazca niczym dziecko z syndromem niespokojnych rączek znowu majstruje. Za pomocą swojego magicznego fokusu i różnych rupieci zalegających mu w kieszeniach lub najbliższej okolicy tworzy różne małe, i nieskomplikowane ustrojstwa, które rozpadają się kiedy już skończy utrwalać swoje zaklęcia.

Umiejętności otrzymywane na kolejnych poziomach klasy

  1. Materiałoznawstwo
  2. Mistrz narzędzi
  3. Analityczny umysł
  4. Efektywność
  5. Mistrz wynalazków
  6. Proste konstrukty
  7. Skomplikowane konstrukty

Opis umiejętności ogólnych:

Materiałoznawstwo

Wynalazca jest w stanie rozpoznać dowolny surowiec (metal, drewno, materiał) i jego właściwości jeśli poświęci przynajmniej minutę na jego obserwację i zbadanie.

Mistrz narzędzi

Wynalazca jest w stanie w dziesięć minut stworzyć dowolne narzędzie (np. łom, hebel czy młotek), jeśli ma do tego surowce. Narzędzia tworzone są w quasi-magiczny sposób za pomocą narzędzi wynalazcy, ale same w sobie nie są magiczne. Wie również do czego służy dowolne narzędzie i jak się nim posługiwać.

Analityczny umysł

Jeśli wynalazca poświęci minutę na obserwację dowolnego mechanizmu to wie dokładnie jak on działa i jest w stanie go używać (np. rozbrojenie pułapki). Jeśli zobaczy mechanizm w trakcie działania czas ten zostaje skrócony o połowę.

Efektywność

Od tego momentu wynalazca tworzy wszystkie magiczne przedmioty o ⅓ czasu krócej.

Mistrz wynalazków

Wynalazca jest w stanie stworzyć uproszczony egzemplarz wynalazku, który już wcześniej udało mu się skutecznie skonstruować. W tym celu musi posiadać odpowiednie materiały (w tym komponenty magiczne jeśli przedmiot w oryginale ich wymagał), a samo stworzenie przedmiotu zajmuje całą turę. Przedmioty stworzone w ten sposób są jednorazowego użytku po czym rozpadają się. Jeśli jakiś wynalazek w swej konstrukcji nie pozwala na jednorazowe użycie (np. samopowtarzalna kusza), wówczas nie jest możliwe jego stworzenie.

Proste konstrukty

Wynalazca potrafi tworzyć proste konstrukty, które potrafią wykonywać jedną prostą czynność jak na przykład otwieranie drzwi lub mieszanie w garnku. Wynalazca potrafi również zaimplementować w nich proste napędy na popularne paliwa.

Skomplikowane konstrukty

Wynalazca potrafi konstruować skomplikowane automatony mogące wykonywać złożone zadania lub posługiwać się w walce bronią. Dodatkowo wynalazca potrafi również wytwarzać efektywne, magiczne rdzenie zasilające, które mogą dostarczać konstruktom energii nawet przez setki lat. Takie rdzenie są jednak niesamowicie drogie w wytworzeniu.

Advertisement